boriscigler

Mentalna gimnastika

15.02.2011.

Može i pametnije



Ukoliko pratite medije u našoj zemlji primijetićete po minutaži i poziciji udarnih vijesti radio i TV emisija i dnevnika, broju stranica i naslovnica dnevnih novina, čitanosti i broju člananka internet portala da svi oni, zajedno sa svojim čitaocima i gledaocima, vrlo zdušno gaje kult crne hronike. Mediji našu svakodnevnicu obojiše u crno, tako da se čovjek prosto zapita da li je moguće da je sve tako loše i da na jednom, zaista malom geografskom prostoru, koji usput nije toliko gusto ni naseljen, može biti toliko negativnosti, toliko nesreće i nepravde, tuge, javašluka i kriminala, pa povremeno i jednostavne ljudske gluposti. Bosna i Hercegovina, Sarajevo, Mordor, Zemlja Sjena.

Svima nam je jasno i svi smo svjesni da u našoj zemlji zaista ima mnogo crnila - fizičkog, prije svega moralnog, a i duhovnog, u toj mjeri da bi se i crno ispod noktiju nekog vrijednog automehaničara ili rudara postidjelo svega toga. Svima nam je jasno da su lopovi bili na vlasti, jasno nam je i da će ponovo biti, samo dok se dogovore ko će gdje da se rasporedi. Težina situacije je očigledna i ne treba da se podvlači niti naglašava, a na kraju vjerujem da svi to sami najbolje osjetimo – imamo najgore ceste u regionu, pola miliona nezaposlenih, djeca pucaju iz pištolja u tramvajima, a umjesto da ponište kartu radije vade noževe i napadaju vozače. Svaki izlazak u grad postao je kocka sa sudbinom da te ne zakači zalutali metak, da nekoga krivo ne pogledaš ili da ne budeš u blizini nekog objekta ili automobila koji će netom odletjeti u zrak. Crna smo rupa Evrope i Balkana. Treba priznati, jesmo.

Kome ova karakterizacija nije jasna ili prihvatljiva neka, recimo, baci pogled na Google Maps, pa vidi da je Sarajevo jedini grad u regionu gdje ova usluga jednostavno nije dostupna. Čak je i Google, koji istražuje svemir, traži i pronalazi Atlantidu u dubinama mora, našu zemlju odlučio zaobići. I to s razlogom.

Smatram da su mediji vrlo bitan segment bilo kojeg, pa i našeg društva,, koji nažalost, kao ni brojni drugi, jednostavno ne funkcioniše onako kako bi trebao, te pogotovo ne ispunjava ulogu koju bi trebao. Zašto to kažem?

U predizborno, a kasnije i postizborno vrijeme bilo je evidentno da su se mediji stavili u funkcije pojedinih političkih stranaka što je fakt koji se jednostavno (i nažalost) zasada mora prihvatiti. Nezavisni medij u našoj zemlji jednostavno ne postoji, sem časnog izuzetka pojedinih web portala, koji opet kao takvi nemaju baš toliki uticaj na populaciju pretežno ruralne zemlje kakva je BiH. Tako mi je, u predizborno vrijeme, potpuno bilo jasno dnevno iznošenje „prljavog veša“ u najtiražnijim novinama u (novoj) političkoj misiji ocrnjavanja neistomišljenika iz prošlosti i sadašnjosti. Također, bilo je potpuno jasno, a bogami i transparentno, sistematsko favorizovanje opozicione stranke u najgledanijem političko-informativnom magazinu. Tako su prilozi od informativno-političkih, kakvi bi trebali biti, uz svjetlo, montažu i muzičku podlogu, postajali dramski zapleti na kojima bi im i sam Steven Spielberg pozavidio, a kamen proplakao. Vrlo interesantan, a nekima i vrlo jasan, bio je i tajming ulaska novih medija na televizijsku scenu, dok o „nezavisnim“ medijima u „boljem“ dijelu Bosne i Hercegovine ne trebam previše ni trošiti riječi, jer je to misaona imenica, apstraktna kao i politički pluralizam.

Kritika, te iznošenje „prljavog veša“ onih drugih po meni nije toliko ni loša stvar. Barem se tako vidi (jedan mali) dio svega onoga što se radilo i radi (u) ovoj zemlji i njenim građanima. Ono što mi više smeta jeste to što je kritika, ovakva kakva je sada, potpuno beskorisna i neupotrebljiva, te sem toga što jednu ili više strana ocrni, za nas građane, nema ama baš nikakve praktične koristi.

Uloga medija ne može i ne smije biti samo informisanje, već i edukacija, te promovisanje i zastupanje, ako ništa, alternativnih i drugačijih, te eventualno boljih načina rješavanja problema. Ako je već evidentno da nešto ne valja i ne funkcioniše, zar nije produktivnije iskoristi medijski prostor i komunikacionu moć koju mediji svakako imaju, pa uz kritiku nečega, predložiti alternativni model sa konkretnim načinima rješavanja problema koji je predmet te kritike? Zašto uz prezentovanje problema ne promovisati i i prijedlog načina njegovog rješavanja? Tako ćemo, em znati za problem, em ćemo znati i za moguće rješenje. Potom ostaje još da nađemo najbolje (rješenje) i nekoga ko će to sprovesti u djelo. Vjerujem da će i mediji biti popularniji, tako da se svima isplati.

Mediji ne mogu utjecati na ono kako će ljudi razmišljati, ali mogu i utiču na ono o čemu će ljudi razmišljati i to je nepobitna činjenica. Zašto samo da razmišljaju o problemu, a ne i o rješenju? Tako umjesto kulta crne hronike koji nikom ne može biti od koristi, svu tu gledanost, čitanost i posjećenost, medijski prostor i pažnja građana se može pametnije i produktivnije iskoristiti.

A pošto je i ovo medij, koji ima prednost direktne i otvorene komunikacije, zašto ne početi odavde, pa napisati prijedlog kako riještiti problem, recimo, loše naplate turističke takse na koju se žali direktor TZ FBiH i koju karakteriše „rak ranom bh turizma koja sprječava mogućnost ulaganja u promociju turističkih destinacija?

Po meni vrlo jednostavno - napraviti privatno-javno partnerstvo sa nekom privatnom kompanijom - agencijom koja će se baviti naplatom, a određena provizija od naplaćenih kazni će biti naknada za tu aktivnost. Neefikasnost državnog se rješava efikasnošću privatnog poslovanja. Vjerujem da takva firma kod nas još ne postoji, pa eto i ideje za nečiju novu firmu i koje radno mjesto.

Vjerujem da ima i drugih, možda i boljih ideja?

boriscigler

Moji linkovi / My links

Projekti / Projects
RE*branding BiH
Odličan 5 +
BH Navigator
ITEF



Kompanije/Businesses
Mark IN Agencija
Ephorus

Prepručujem / Recommended
Biznis/ Business
eKapija.ba
Business Magazin
Dnevno/Daily
Desavanja.ba
SarajevoX
Republika.ba
Zurnal
Buka

Preporučujem Blogove / Recommended Blogs
Fly Ivek

MOJI FAVORITI
IN TIME
više...

BROJAČ POSJETA
13939

Powered by Blogger.ba